۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۳۷

مسئول خانه سرود انقلاب اسلامی:

سرود های انقلابی خاستگاه مردمی دارد

سرود های انقلابی خاستگاه مردمی دارد

مشهد- مسئول خانه سرود انقلاب اسلامی با بیان اینکه سرود ها ی انقلابی خاستگاه مردمی دارند، گفت: سرود، هنری ناب با خاستگاه مردمی است و باید دوباره جایگاه خود را نزد مردم پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر مجید منصوری شامگاه شنبه در همایش یابود واقعه طبس و مراسم اختتامیه فراخوان سرود های طنین پیروزی در فرهنگ سرای غدیر مشهد بیان کرد: خراسان رضوی یکی از استانهای پیشرو در سرود است و همواره ایده ها وطرح هایی که ارایه کرده به عنوان الگویی برای سایر استان های بوده است.

مسئول خانه سرود انقلاب اسلامی با بیان اینکه خانه سرود ایران مامنی برای سرود کشور است بیان کرد: قصد داریم سرود کشور را مسلح کرده تا جایگاه مردمی خود را مجدد پیدا کرده و فقط ابزاری برای پرکردن زمان در مراسم نباشد.

وی با بیان اینکه سرود هنری ناب و پاک است، افزود: سرود از اوایل انقلاب خاستگاه مردمی داشته و وظیفه ما اینست تا این هنر را  به مردم معرفی کرده و آن را مجدد احیا کنیم.

منصوری در خصوص طرح پاتوق های انقلاب که توسط شهرداری مشهد برگزار شد عنوان کرد: سرود ابزاری تبلیغی با خاستگاه مردمی است و اجرای طرح هایی مانند پاتوق انقلاب که سرود را به میان مردم می برد باعث رونق این هنر می شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای پاتوق های انقلاب نشان داد که مشهد در الگوسازی توانمند بوده و می تواند به عنوان یک شاخص در کشور مطرح شود.

مسئول خانه سرود انقلاب اسلامی بیان کرد: خراسان رضوی به واسطه حضور هنرمندان با سابقه ای که دارد در رتبه بندی جایگاه خاصی داشته و همواره با نگاه ویژه ای به این استان و طرح ها وایده های ان توجه شده است.

وی با بیان اینکه سرود، هنر مردمی و مقدسی است اذعان کرد: سرود های ضعیف و سرودهایی که حاصل تفکرات ضعیف است، آفت سرود هستند.

منصوری با اشاره به اینکه سال ۹۵ سال احیای سرودهای انقلابی است، تاکید کرد: تلاش ما این است که این هنر تاثیرگذار را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم.

 شایان ذکر است در این مراسم که با حضوری جمعی از خانواده های شهدا برگزار شده بود از خانواده شهید منتظر قایم به عنوان تنها شهید واقعه طبس تجلیل شد.

کد خبر 2561941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha